Extra media-aandacht en acties in PlanetProof Week
Supermarkten, keurmerkhouders, merkfabrikanten en andere ketenpartijen houden met ondersteuning van Stichting Milieukeur (SMK) deze week diverse acties om de consument bewust te maken van 'de duurzamere keuze' in de supermarkt. SMK meldt dat het merk, dat dit jaar vijf jaar bestaat, marktleider is in de Nederlandse supermarkt met aardappelen, groenten en fruit, eieren en zuivel. ‘Meer dan 3.000 boeren en telers produceren volgens de bovenwettelijke eisen van On the way to PlanetProof’, aldus SMK.
Media-aandacht en acties
Het keurmerk krijgt onder meer aandacht op televisie, radio, in folders en magazines, nieuwsbrieven en social media. Ook zijn er in verschillende supermarkten acties georganiseerd, zoals het winnen van een On the way to PlanetProof-fiets. Gedurende de week wordt er dagelijks een duurzaamheidsthema uitgelicht om de kennis over de totaalaanpak van het keurmerk te vergroten.
Tekst: Erik Kruisselbrink
Is als freelance vakbladredacteur van vele markten thuis.
Beeld: Stichting Milieukeur