Nieuwe koers voor sterke boerenerven
Wat is er nieuw?
Vandaag zijn we gestart met het publiceren van vakbladartikelen op alle websites van Agrio. Op onze sectorale websites Akkerwijzer, Melkvee, Pigbusiness en Pluimveeweb voegen we bovendien topartikelen toe. Deze berichten zijn te herkennen aan het labeltje op de foto. Om deze berichten te kunnen lezen heb je een abonnement nodig. Heb je al een abonnement op de printversie van ons vakblad, dan kun je deze berichten lezen nadat je een account hebt aangemaakt. Heb je nog geen abonnement? Probeer het dan eens één maand gratis uit.
Wat zijn het voor artikelen?
Vakbladartikelen zijn artikelen die tot vandaag alleen in de papierenversie stonden. Omdat we merken dat boeren naast het lezen van papier ook steeds meer en vaker artikelen digitaal lezen, bieden we deze nu ook digitaal aan. Zo kun je zelf kiezen welke leesvorm jou het beste past. Topartikelen bieden meer diepgang en duiding bij actuele ontwikkelingen of zijn artikelen die extra handvatten geven voor jullie bedrijfsvoering en bedrijfsontwikkeling.
Verdwijnt alles achter een betaalmuur?
Nee, juist niet. Het grootste deel van onze berichtgeving blijft voor iedereen toegankelijk. Vakbladartikelen zijn een extra toevoeging en dat geldt ook voor topartikelen. Er komen dus dagelijks meer artikelen op de website. Doordat daar meer tijd in gaat zitten van de redactie, kan dat niet gratis.
Waarom nu pas een digitaal vakblad?
Goede vraag. Net zoals jij als ondernemer nadenkt over een strategie voor jouw bedrijf, hebben wij dat bij Agrio ook gedaan. Soms duurt zo’n proces wat langer dan je van tevoren inschat of ligt de focus binnen een nieuwe strategie eerst op andere zaken. Bovendien blijkt uit lezersonderzoeken dat jullie ons vakblad in grote mate nog op papier willen lezen, dus denken we mooi op tijd te zijn met deze stap.
Wat is het doel van deze verandering?
Het korte antwoord: het is onderdeel van onze nieuwe strategie. Ik zal dat even uitleggen. Wij hebben als uitgeverij nagedacht wat we willen zijn. Wij zien ons zelf als een partner van jou en alle andere boeren van Nederland. Wij hopen zo een bijdrage te kunnen leveren als kennisbron en inspirator om jullie erven sterker te maken. Zo sterk dat jouw erf opgewassen is tegen de maatschappelijke, politieke en sociale druk. Bovendien een erf dat financieel tegen een stootje kan. Sterke erven, die overgedragen kunnen worden aan een volgende generatie, omdat er toekomst in zit.
Dus Sterke Erven is jullie doel?
Klopt. Vanuit onze rol willen we jou helpen jouw bedrijf weerbaarder te maken, welke kant je ook op wilt. En om te laten zien wat we allemaal voor jou doen, voeren we vanaf vandaag op al onze uitingen Sterke Erven op. Daaraan kun jij herkennen dat het uit het Agrio-huis komt en weet je dat het vertrouwd is.
Op welke manier gaat Sterke Erven helpen?
Op verschillende manieren. Wij hebben in september een onderzoek gedaan onder boeren. Als abonnee heb je de uitslag enkele weken geleden al kunnen lezen in onze gele Sterke Erven Monitor. Met dit jaarlijkse initiatief houden we in beeld wat er speelt op jullie erven en kunnen we beter bepalen welke kennisbehoeftes er liggen. Voor het komende jaar gaan we daarom meer artikelen brengen over de veranderingen die op jullie erven afkomen, welke kansen en uitdagingen er liggen en hoe daar het beste mee kan worden omgegaan. Datzelfde geldt voor thema’s als familie en maatschappij, ondernemerschap en bedrijfsstrategieën. Deze vier thema’s komen in al onze producten terug en we zijn ook van plan om nieuwe vormen van kennisoverdracht te ontwikkelen. Daarmee denken we in jullie kennisbehoefte te voorzien, om jullie erven sterker te maken.
Kan de redactie benaderd worden met onderwerpen die van belang zijn voor sterke erven?
Zeker. We denken al redelijk goed in beeld te hebben waar de behoefte ligt, maar ideeën zijn altijd welkom. Graag zelfs. Dat mag je van een partner verwachten. Stuur je ideeën naar r.ellenkamp@agrio.nl.