Beemster kaas door consument verkozen als meest duurzame Nederlandse kaasmerk
Beemster kaas (een merk van CONO Kaasmakers) is veel bezig met verduurzamen. Hoofd marketing en communicatie van Beemster kaas, Nicole van Gorp: „De kaas in onze kaasmakerij in de Beemster wordt volledig klimaatneutraal gemaakt, onze boeren leveren naast melk ook groene stroom en de koeien lopen zoveel mogelijk in de wei. Daarnaast hebben we het vegetarische stremsel geïntroduceerd waardoor al onze Beemster kaas nu vegetarisch is. We zijn dan ook erg trots dat we wederom zijn verkozen tot het meest duurzame kaas merk van Nederland. Dit is voor ons de juiste motivatie om ons te blijven ontwikkelen op het gebied van duurzaamheid en duurzaamheidscommunicatie."
Suistainable Brand Index
De Suistainable Brand Index is een grootschalig onderzoek naar de perceptie van de consument over duurzaamheid van bekende Nederlandse merken. In totaal zijn 196 Nederlandse merken onderzocht. Tony’s Chocolonely werd wederom uitgeroepen als overall winnaar. De tweede plek gaat naar De Vegetarische Slager.