Video: Boodschap Agractie ook op regionale omroepen
„De eerste boodschap van de reclame is de herkenbaarheid”, vertelt Agractie-voorzitter Bart Kemp. „Kijk, daar heb je de boeren weer. Die hebben we de laatste tijd veel gezien en gehoord. De andere boodschap is dat wij beseffen dat het nu om wat anders gaat in Nederland en dat de boeren zich - met z'n allen - vol gas inzetten om eerlijk en veilig voedsel te produceren voor iedereen. Wij staan naast de burger in deze coronacrisis.”
Regionale omroepen
De reclame wordt de aankomende twee weken uitgezonden op Nederland 1, 2 en 3 maar ook andere omroepen gaan de reclame uitzenden. „We hebben ook andere partijen benaderd om de reclame uit te zenden en sinds vanmorgen (donderdag 2 april, red.) is het bevestigd dat ook Omroep Gelderland, Omroep Limburg. RTV Oost, RTV Utrecht en Omroep Flevoland de reclame gaan uitzenden, Dus voor een deel van Nederland is die ook te zien op de regionale omroep.”
Ster
„Wij hadden gehoord dat Ster zendtijd in wilde zetten om een positieve, ondersteunende boodschap te verspreiden rondom corona. Daar zijn wij op ingehaakt en hebben afgelopen weekend een spotje laten ontwikkelen. Het zijn deels beelden die we al hadden en zaterdagochtend heeft de professional nog een aantal dronebeelden geschoten. Daarna is het gemonteerd.” Agractie heeft de zendtijd kosteloos verkregen.
Reclamecampagne
Deze reclame maakt geen deel uit van de beoogde reclamecampagne die Agractie wil opzetten om het imago van de boer te verbeteren en om de kennis over de agrarische sector te vergroten onder de burgers. „Daarover zijn we nog in gesprek met het ministerie. De financiën zijn op dit moment beperkt dus het is een kwestie van de lange adem maar we doen wat we kunnen. In principe zijn alle acties die we doen onderdeel van een grote reclamecampagne. De spandoekenactie bijvoorbeeld. Daarvan staan er inmiddels een stuk of 400 langs snelwegen en andere plaatsen met een positieve ‘Onze boeren-tekst’. Maar we hebben nu niet de middelen om een grootschalige reclamecampagne in de media op te zetten. Dat zullen we low budget moeten insteken.”