Cheese Valley gaat samenwerking aan met kaasboeren
„De samenwerking is een goede stap richting de toekomst en sluit aan op Perspectief 2030, de visie op bestemming Nederland”, zegt Jos Vranken, algemeen directeur bij NBTC (Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen). In de samenwerking doen vier gemeenten mee; Gouda, Krimpenerwaard, Bodegraven-Reeuwijk en Woerden. Samen met de private partijen, zoals boeren, willen zij toerisme stimuleren, de waarde van kaas verhogen en de export van kaas aanjagen.
Spotlight
Kaasboeren, kaasproducenten, kaashandelaren en kaasmarkten gaan met deze doelen aan de slag. „Ik ben blij dat we onze samenwerking om kaas uit onze regio nog beter op de kaart te zetten nu ook met private partijen uitbreiden. Een kansrijke stap voor onze regio”, zet wethouder Thierry van Vugt, van de gemeente Gouda. Ook melkveehouder Rianne de Wit vindt het een goede stap. „We willen de kaas uit onze streek meer in de spotlight zetten, het is zo’n mooi product. Door samen te werken met ondernemers en de gemeenten kunnen we er met elkaar van profiteren.”
Identiteit
„Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei van toeristen en minder bekende plekken binnen de regio ook daarvan te laten profiteren, vinden wij het belangrijk dat er wordt geïnvesteerd in de ontwikkeling van aantrekkelijk toeristisch aanbod dat bij de regio past”, zet Vrancken. „Cheese Valley is het perfecte voorbeeld van een regio die passend aanbod creëert dat past bij de identiteit van de regio. We onderstrepen het belang van samenwerking tussen partijen die aangesloten zijn bij Cheese en de voortzetting in een officiële stichting.”