Vijfhonderdste trekkerbumper gekocht door Loonbedrijf De West
Het bedrijf krijgt naast de subsidie een jaar lang gratis gebruik van de Veilig Vakwerk app. De West is het laatste bedrijf dat een subsidie van 500 euro per aangeschafte subsidie ontvangt. In totaal heeft Cumela 250.000 euro geïnvesteerd in subsidie voor trekkerbumpers. Daarmee is de campagne, die in 2011 al startte, afgesloten.
Enquête
Uit een onderzoek van Cumela onder gebruikers van de trekkerbumper blijkt dat het voorkomen van ongelukken het belangrijkste argument is voor bedrijf om een bumper aan te schaffen. ‘Dat trekkerbestuurders graag meer willen doen om de verkeersveiligheid te vergroten blijkt het feit dat meer dan de helft van de respondenten aangeeft ook zonder subsidie de bumper aan te gaan schaffen.’
Directeur Janneke Wijnia van Cumela Nederland is trots op de campagne. „Het bewijst dat het de ondernemers in onze sector ernst is met de verkeersveiligheid. Ze beseffen hoe belangrijk de weg is voor hun werk en willen investeren in zichtbaarheid om hun positie letterlijk en figuurlijk te markeren”, aldus Wijnia. „Het is mooi dat de bedrijven mede dankzij onze subsidie al meer dan een miljoen hebben geïnvesteerd in verkeersveiligheid.” Volgens Cumela vragen dezen bedrijven om meer maatregelen die de verkeersveiligheid kunnen vergroten.