Video: Wakker Dier start campagne tegen kipnuggets McDonald's
Wakker Dier start vandaag een campagne tegen de kipnuggets van fastfoodketen McDonald’s omdat deze afkomstig zijn van reguliere vleeskuikens.
Met de tv-reclame 'Plofkipjes, spaar ze allemaal! haaktWakker Dier op ogenschijnlijk luchtige wijze aan bij de speeltjes die McDonalds in het Happy Meal stopt om haar jongste klanten het familierestaurant in te trekken, schrijft de actiegroep in een persbericht.
Met de commercial over kreupele Cripple, volgevreten Fatty, oververhitte Puffy en Blisty met zijn voetzweren willen we de ouders van jonge kinderen op het dierenleed achter de kipnuggets wijzen, schrijft de actiegroep.
Tekst: Tom Schotman
Groeide op een vleeskuikenbedrijf in het Achterhoekse Vragender op. Schrijft sinds augustus 2013 voor Pluimveeweb.nl, vakblad Pluimveeweb, Pigbusiness.nl, vakblad Pig Business en de regionale agrarische vakbladen van Agrio.
Beeld: Wikipedia, Wakker Dier
Meer soortgelijk nieuws lezen?
Sloot dit artikel goed aan bij jouw behoefte? Wellicht is/zijn de volgende site(s) dan ook interressant voor jou: