‘Stap naar meer begrip voor de akkerbouw’

De brancheorganisatie liet dertig billboards plaatsen op high-traffic locaties langs de A4, A5 en A9 in de Haarlemmermeer en de A6 in Flevoland. Op de borden staan trotse akkerbouwers met hun producten in hun handen te poseren in een perceel graan, bieten, uien, wortelen, kool of aardappelen. Het doel van de campagne is om mensen uit de stad te verbinden met wat er op de akkers van Nederland gebeurt, zei voorzitter Dirk de Lugt van BO Akkerbouw tijdens de start van de campagne. „We hebben dat zelf omgedoopt tot ‘akkertising’.”
De campagne is een mooi initiatief om de sector te promoten, vindt Willeke Verhoef, die samen met haar vader Piet van Wijk een akkerbouwbedrijf met 250 hectare aardappelen, suikerbieten, graan en uien heeft in de Haarlemmermeer. „Veel mensen weten niet waar hun eten precies vandaan komt of wat er voor nodig is om dat te produceren. We hopen dat deze billboardcampagne de eerste stap heeft gezet naar meer zichtbaarheid van en begrip voor de sector.”
Lees het volledige interview met akkerbouwer Willeke Verhoef-van Wijk in de Agraaf van zaterdag 14 juli
Tekst: Agrio
Beeld: BO Akkerbouw